Dromen komen uit - Reisverslag uit Blokzijl, Nederland van Anne Wijk - WaarBenJij.nu Dromen komen uit - Reisverslag uit Blokzijl, Nederland van Anne Wijk - WaarBenJij.nu

Dromen komen uit

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Januari 2015 | Nederland, Blokzijl


Sinds ik begonnen ben met alle voorbereidingen voor het Madagaskar avontuur, zijn er al zoveel mooie dingen op mijn pad gekomen. Ontzettend veel lieve en mooie reacties en gebaren. Ik ben overweldigend door steun. Een grote dank vanuit mijn hart.

Afgelopen donderdag kwam ik thuis na een intense werkdag. Afscheid nemen van mensen is verdrietig en raakt mij enorm. Na veel lieve woorden en wijze adviezen reed ik in mijn fordje ka naar huis. Toch een raar idee dat je over enkele dagen al gaat vertrekken. Het besef komt steeds meer door al het afscheid. Die avond ging ik lekker gaan eten met vrienden. De fles bubbels was al open geploft en chef Hans had zich uitgesloofd in de keuken. Zo met z’n vieren aan tafel voelde ik mij een heel erg rijk persoon. Toen we het firework toetje achter de kiezen hadden, hoorde ik toeters. Het geluid kwam dichterbij en de deur ging open. Wat een verrassing! Het huis stroomde vol met vrienden en vriendinnen. Kratjes bier werden uit de bosjes tevoorschijn gehaald en boodschappen van boven, want tja anders zou ik het direct doorhebben. Wat een mooi verrassingsfeest, het heeft gezorgd voor hele waardevolle herinneringen die in mijn backpack mee gaan naar Madagaskar.

Tijdens alle voorbereidingen heb ik contact gelegd met SMASH, deze stichting zamelt al 15 jaar geld in voor een school in Madagaskar. Zij doen dit door middel van de scholengemeenschap in Meppel. Leerlingen van de school hebben een week in het jaar aandacht voor ontwikkelingslanden en halen donaties binnen door middel van acties. Afgelopen jaar is er een record bedrag opgehaald. SMASH heeft mij gevraagd om de school te bezoeken in Madagaskar en kennis te maken met Non Blandine. Ik zal tijdens het bezoek een fotorapportage maken en al mijn gevoelssprieten de kans geven om alle indrukken binnen te laten komen en bij thuiskomst verslag doen aan SMASH. Als tegemoetkoming heb ik 500 euro gekregen voor de Mada Clinics. Een heel erg mooie bijdrage.
Wanneer Mada Clinics een organisatie is met voldoende goede intenties, structuur en continuïteit is er zelf een kans dat SMASH, de kliniek structureel wil steunen. Wow dat zou geweldig zijn. Ik hoop dingen te kunnen verbinden.

Ongelofelijk maar waar heb ik al een bedrag van 1800 euro opgehaald. Ik ben bijzonder verrast door alle donaties. Bedankt voor alle donaties en het vertrouwen. Ik ga me inzetten om het geld goed te investeren op juiste plek te krijgen bij de juiste mensen.

En ja nu nog een nachtje slapen, mijn tas is gepakt. Ik ben er klaar voor!
Ik ben wel alleen op reis, door alle steun ga ik zeker niet alleen.

Liefs Anne

  • 31 Januari 2015 - 23:39

    Talitha:

    Ik ben heel trots op jou, uit de grond van m'n hart! ❤️

  • 01 Februari 2015 - 11:55

    Gertrude:

    Dream it, wish it, do it! Doe voorzichtig maar heb vooral een hele leuke tijd!
    Liefs!

  • 03 Februari 2015 - 21:34

    Samantha:

    Ik ben ook heel trots op jou Anne!!
    Topper.
    Liefs

  • 05 Februari 2015 - 14:46

    Maxine:

    Anne je bent een geweldig mooi en goed mens. Ben ontzettend trots op jou en het goede werk dat je verricht. Waren er maar meer zoals jij. ❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 532
Totaal aantal bezoekers 54296

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 16 Oktober 2017

Noord Korea

01 Februari 2015 - 14 Mei 2015

Madagaskar

05 Februari 2011 - 05 December 2011

Psychiatrie stage in Manipal, India

Landen bezocht: