Transformatie - Reisverslag uit Manipala, India van Anne Wijk - WaarBenJij.nu Transformatie - Reisverslag uit Manipala, India van Anne Wijk - WaarBenJij.nu

Transformatie

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

27 Maart 2011 | India, Manipala

Zo was ik gisteravond nog flink aan het feesten…. Zo zijn nu alle tassen gepakt om naar Pune te vertrekken. Ik ga daar naar een holistic health centre. In plaats van college life (lees veel studenten, uiteten, feest, reputatie en drama) naar een ashram (lees mediteren, yoga, cursussen, niet roken etc.) Het lijkt mij echt een fantastische ervaring! Ik reis vannacht 13 uur met de bus, de reis van de transformatie.
Gisteravond was trouwens een fantastische avond. We waren met een groep meiden op stap. Omdat we flink los wilden gaan hadden we een hotel geboekt zodat we langer konden blijven dan 12 uur. Indiaans gedanst op vrolijke Punjabi muziek. Ik begin de Nederlandse man steeds meer te waarderen. De mannen zijn anders en snappen absoluut geen hints. De meeste mannen proberen om met een blank iemand te zoenen omdat het zo goed is voor de reputatie. Ik heb het daarom gister maar op drinken gezet en verteld dat ik getrouwd ben :D

Afgelopen week ben ik een avond naar een jongen geweest waarvan ik dacht dat hij wel aardig was en alles vriendschappelijk bedoelde. Geloof mij vriendschap tussen man en vrouw is onmogelijk hier. Hij heeft super rijke ouders die een appartement voor hem huren. De twee onderwerpen die de avond gepasseerd zijn, hoeveel geld de familie wel niet heeft en seks. Ik heb echt mijn best gedaan om het onderwerp te veranderen maar na 3 minuten kwam hij er weer op terug. Over dat Europese vrouwen toch zo vrij zijn en dat ze alles doen. Ik heb al meerdermalen meegemaakt dat Indiaanse mannen denken dat ze met een blanke vrouw over seks kunnen praten alsof het over eten gaat. Bij een Indiaanse vrouw hoef je het onderwerp seks niet bespreekbaar te maken. Daar gaat het allemaal om gepast praten, kleden en gedragen. Op zaterdagavond zijn de vrouwen hier echt super sexy gekleed en naar school zijn het lange mouwen en vooral geen bloot.
Afgelopen week werd hier holi gevierd. Een kleurrijk festival. Iedereen koopt poeders in allerlei verschillende kleuren, en daarna besmeer je iedereen er mee. Ik heb het ook gevierd met een groep meiden met als resultaat dat iedereen onder de kleuren zat. Mijn haar is een week later nog steeds roze… Maar echt super leuk!
Ik heb nu een aantal leuke dingen in het vooruitzicht. Eerst blijf ik 3,5 week in Pune. En ga ik cursussen volgen. Daarna met het vliegtuig naar Delhi. Om een fantastische reis te maken met Janet, Wilco, Jantine en Bene. Daarna met de trein naar Goa, de toeristische hippie plek in India. In mei begin ik weer met stage. Stage is tot zover oké. Het is nog steeds niet helemaal wat ik verwacht had, maar ik begin steeds meer een plek te krijgen. Ik ben begonnen met een project met een bewoner. Het is fijn om wat om handen te hebben en ik heb echt het idee dat het hem helpt. Dus dat voelt goed! Het lastige op stage vind ik dat ik niet het gevoel heb dat ik een lid ben van het team. De communicatie blijft lastig. Maar zelfs al is er iemand die Engels kan dan nog is er geen communicatie met mij over bewoners als ik er naar vraag. Ik krijg korte antwoorden en met doorvragen alleen een geïrriteerde blik. Ik heb ondertussen beter contact met sommige bewoners dan ik heb met het team. Laatst was er een bewoner die mijn borst betast had. Uiteindelijk was ik meer gechoqueerd door de reactie van mensen om mij heen dan de hele situatie zelf. Er is zelfs meerdermalen tegen mij gezegd dat ik beter voor mij kan houden dat de bewoner mij aangeraakt heeft. Ik zou mij moeten schamen en het huwelijk kan ik wel vergeten als ik mensen vertel dat een man mij betast heeft. Ik ben er zelf erg nuchter onder. Ze moesten eens weten :D
Nog steeds vermaak ik mij echt goed hier en voel mij steeds meer op mijn plek. De groep meiden die ik in Manipal heb leren kennen zijn erg leuk en staan er genoeg nieuwe uitdagingen te wachten. Het holistic health centre is op een berg dus ik weet niet of ik internet heb en ik heb werkelijk geen idee wat ik moet verwachten. Maar ik heb wel zin in wat avontuur!

  • 27 Maart 2011 - 10:03

    Anne:

    Mooi verhaal weer meis! Misschien leren ze ondertussen wel heel veel van je, dat je beter contact hebt met de cliënten dan zij. Geniet van je 'transformatie', ik hoop wel dat er ook nog een stukje van de oude Anne terugkomt naar Nederland! Haha. Ik mail je vandaag nog!

    Liefs

  • 27 Maart 2011 - 14:48

    Jantine:

    Annie Wip!!

    Jij gaat weer een nieuw avontuur tegemoet en wij ook over nog maar 4 weken!! hahahaha.. We houden contact en we zien elkaar alweer heel snel:D

    Dikke kus (L)

  • 27 Maart 2011 - 18:18

    Ine :

    hey Anne .... weer ff bijgelezen .
    wil je even goede reis wensen naar Pune ..... zet hem op meid....vind de holistische benadering echt wel iets voor jou ...enne vergeet je westerse beschaving niet he ....lol
    fijn te lezen dat je de nederlandse mannen nog hoog in het vaandel hebt staan

    veel plezier .....hug Ine

  • 02 April 2011 - 08:49

    Joop Bos:

    Hoi Anne ,
    Heel leuk om weer je verslag te lezen . Het geeft voor de thuisblijvers een aardig beeld van een andere cultuur waar je nu in werkt en woont . Gelukkig zie jij kans om je daar te handhaven . Dus hou je taai en blijf genieten van dit avontuur .
    Hartelijke groet
    Joop

  • 04 April 2011 - 10:42

    Stijn:

    liefiee,,!! ik mis je!(K)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 54590

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 16 Oktober 2017

Noord Korea

01 Februari 2015 - 14 Mei 2015

Madagaskar

05 Februari 2011 - 05 December 2011

Psychiatrie stage in Manipal, India

Landen bezocht: