In the silence - Reisverslag uit Poona, India van Anne Wijk - WaarBenJij.nu In the silence - Reisverslag uit Poona, India van Anne Wijk - WaarBenJij.nu

In the silence

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

19 April 2011 | India, Poona

Afgelopen week ben ik 6 dagen stil geweest. Zes dagen niet spreken en alleen maar in je eigen wereld zijn. Eigenlijk ben ik die 6 dagen alleen bezig geweest met schrijven. Over mijn leven, mijn herinneringen, bijzondere gebeurtenissen in mijn leven en een hoop gemediteerd. Elke dag dank ik voor 10 dingen in mijn leven en elke gedachte is positief of werd vervormd tot een positieve gedachte. Lastig en zeker nog iets wat ik moet leren. Het was intens en bijzonder. Ik ben tot nieuwe inzichten gekomen. Ook ben ik er achter gekomen hoe sterk en machtig gedachten zijn en hoeveel ze je gevoel kunnen beïnvloeden, dus ook hoeveel invloed een positieve gedachte heeft. Soms was het best lastig om stil te zijn, en moest ik geduldig zijn wat er ging gebeuren in plaats van vragen.
Vorige week is mijn oma overleden. Ze is 92 geworden en is vredig ingeslapen. Ik had een keuze of terug komen voor de crematie of in India blijven. Ik heb gekozen om hier te blijven. Voordat ik weg ging heb ik goed afscheid van haar genomen. Zelf ben ik er goed onder en kan ik het een plekje geven. Het is the cycle of life. Hier heb ik samen met de nonnen gebeden. Ik heb veel contact gehad met mijn familie en heb mijzelf toegestaan om Nederlands te praten. Ik heb nog iets geschreven voor de crematie. In gedachte was ik erbij.
Afgelopen woensdag is er een sister onwel geworden. Ze heeft diabetes en had een hypo. Het erge was dat ze haar deur op slot had en we door het raam konden zien dat ze een convulsie kreeg. Niemand weet hoe lang ze daar al lag… Via het raam en de deur van alles geprobeerd om naar binnen te kunnen. Het heeft lang geduurd maar uiteindelijk is door trappen tegen de deur de schuif van het slot gegaan. Er was geen contact met haar te krijgen. In riksja is de sister vervoerd naar het ziekenhuis. Ze ligt nog steeds in het ziekenhuis. Ik ben gister op bezoek geweest. Een klein ziekenhuis en vrij primitief. De dokter had doorgegeven dat we soep en een kokosnoot mee moesten nemen. Volgens de dokter wordt ze weer beter dus laten we het hopen.
Nog een paar dagen en dan verlaat ik Pune. Ik vind het erg jammer want ik heb het hier echt naar mijn zin gehad en heb veel geleerd. Ik heb heel veel zin om Janet, Wilco, Jantine en Bene weer te zien! Janet brengt een dvd mee van de crematie. Ik heb zo ontzettend zin om samen met hun te reizen.. Ik kijk nu al uit naar de reactie op de gezichten van Bene en Wilco op de chaos van India! :D Ik kijk er naar uit om eindelijk weer iemand te zien en te spreken die mijn kent, die weet waar ik vandaan kom en die ik niks hoef uit te leggen!

  • 21 April 2011 - 17:44

    Marije Wielenga:

    Hee Anne,

    Wat een bijzondere belevenissen... Wat gaaf dat je dit soort dingen onderneemt!

    Gecondoleerd met het overlijden van je oma. Fijn dat ze rustig is ingeslapen, toch lastig dat je niet gemakkelijk even bij je familie kunt zijn in zo'n situatie.

    Heel veel plezier gewenst met je reisgezelschap vanuit NL! Geniet :)

    Liefs, Marije

  • 21 April 2011 - 19:39

    Gertrude:

    Hej meis,

    Wat een verhaal, 6 dagen niet spreken. Je klinkt ook helemaal rustig en bedachtzaam.. Hopelijk heeft het je veel goeds gebracht.
    Gezondoleerd met je oma. Ik snap de keuze dat je in India bent gebleven, je hebt afscheid van haar genomen, ze is rustig ingeslapen en ze heeft een mooi leven gehad. Geniet vooral van alles wat India jou brengt!
    Hier in Nederland gaat alles nog goed, het is hier supermooi weer dus de rokjes kunnen aan :).
    Ik mail je nog even met een langer verhaaltje!

    Liefs

  • 21 April 2011 - 22:28

    Ine:

    lieve Anne

    allereerst gecondoleerd met het overlijden van Oma
    ben er toch wel even van geschrokken.......
    heel veel sterkte ook voor je familie.

    leuk te lezen dat je je "zwijgplicht "grandioos hebt doorstaan ..... en ik wens je heel veel plezier met je hollandse "reisgenoten "
    geniet ervan !!!!!!!!!maar dat zijn natuurlijk peanuts nu voor je

    ik lees net dat een oud collaga van mij net terug is uit Pune en daar werkt voor yentl teaching
    viel zowat van mijn stoel ....toeval ???
    daar moet ik eens even over nadenken....lol

    liefs van hier
    ine

  • 22 April 2011 - 17:05

    Marye:

    Haii wijffie,

    Heel veel plzier met Janet, Wilco, Bene en tiny!! geniet er lekker van...je kan weer helemaal jezelf zijn! en die positieve gedachten...dat wil ik ook wel leren haha!!

    love you!

  • 24 April 2011 - 09:38

    Joop Bos:

    Hoi Anne ,
    Er is best veel gebeurd en je moet het allemaal verwerken en een plaats geven . Je boodschap uit India is heel goed over gekomen en Oma zal er heel content mee zijn .
    Gezegende Pasen en een heel goed verblijf in India .
    Hartelijke groet
    Joop Bos

  • 29 April 2011 - 08:31

    Stijn:

    Hey lieverd,!:) nog gecondoleerd met je oma. Ga je al je wijsheid wel delen met mij als we allebei weer in nl zijn?!;) veel plezier de komende tijd, dikke kus

  • 08 Mei 2011 - 12:08

    Mariska:

    Hey lieverd,
    Gecondoleerd met je oma, ben blij dat je het een plekje kunt geven schat! Wel moeilijk dat je er niet hebt bij kunnen zijn maar gelukkig kun je het terug kijken.

    Super ook dat ze er nu zijn, volgens mij gaan ze nu alweer bijna terug of zijn ze al terug toch? Ben benieuwd hoe je het hebt gehad meis met hun en wat ze er van vonden maar dat hoor ik vast wel van Jantine...

    Wat een enorme ervaring en belevenis, 6 dagen niet praten! Ongelooflijk, lijkt me echt zo raar om dat 6 dagen niet te doen.. haha past ook niet helemaal bij mij natuurlijk.
    Maar meis echt knap dat je dat soort dingen wilt beleven. Echt knap van je hoe je het allemaal doet!

    Geniet er van meiss

    Kuss!

  • 16 Mei 2011 - 07:07

    Joep Van Vilsteren:

    Hallo Anne,

    Ik weet niet of je mij kent maar ik ken jou wel:P K kom uit Luttelgeest en loop nu stage in Pune. Gister sprak ik Karin Huizinga en die vertelde mij dat jij ook hier in Pune zit. Tot op heden heb ik een beetje een eenzaam bestaan. Heb weinig contact met jongelui hiero. K vroeg je af waar in pune je zit en miss kunnen we keertje wat gaan drinken of iets dergelijks.

    Groeten,
    Joep vV

  • 28 Mei 2011 - 13:52

    Karin:

    Hee meis!
    Dat is lang geleden dat ik je gesproken heb. Ben ondertussen alweer in Nederland! Nog gecondoleerd met je oma, kan uit ervaring spreken dat het moeilijk is om dan zo ver weg te zijn. Maar ze zal trots op je zijn, en het vast begrijpen dat je niet terug bent gegaan...

    Hoe gaat het nu met de Sister? En heb je een leuke tijd gehad met je zus, wilco, bene en jantine?? Vast wel!! Wat gaaf dat ze langs zijn gekomen! Zie dat Joep je ook gekrabbeld heeft... zou leuk zijn als jullie elkaar een xtje meeten. Wat zijn je reisplannen voor de komende tijd?? Veel plezierrr nog verder!!!

    Liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anne

Actief sinds 14 Dec. 2010
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 54585

Voorgaande reizen:

07 Oktober 2017 - 16 Oktober 2017

Noord Korea

01 Februari 2015 - 14 Mei 2015

Madagaskar

05 Februari 2011 - 05 December 2011

Psychiatrie stage in Manipal, India

Landen bezocht: